Lowlight Ghian, ett Kaizenprojekt

En blogg om teknik- och företagshistoria med fokus på 50-tals Karmann Ghior och tidstypisk motortrimning.

fredag 3 juli 2015

Ännu ett fynd från femtiosex



Senaste numret av Classic and Sports Car (augusti 2015) uppmärksammar att ännu en 56:a Ghia har återupptäckts i Sverige. Enligt uppgift lär den nu vara besiktigad och godkänd. Grattis Thomas!
Upplagd av Tobias L kl. 22:35
Skicka med e-postBlogThis!Dela på XDela på FacebookDela på Pinterest
Etiketter: Karmann Ghia, Volkswagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida
Visa mobilversion
Prenumerera på: Kommentarer till inlägget (Atom)

Bloggarkiv

  • ►  2017 (1)
    • ►  feb. (1)
  • ►  2016 (2)
    • ►  jan. (2)
  • ▼  2015 (82)
    • ►  dec. (3)
    • ►  nov. (5)
    • ►  okt. (1)
    • ►  sep. (8)
    • ►  aug. (9)
    • ▼  juli (8)
      • Barndoor vs. X2000
      • More Ghia Okrasa installations
      • Avbruten akt
      • Snart start
      • Tändinställning
      • Långsamma framsteg
      • Hot VW's trettonnittisjua
      • Ännu ett fynd från femtiosex
    • ►  juni (6)
    • ►  maj (8)
    • ►  apr. (8)
    • ►  mars (8)
    • ►  feb. (8)
    • ►  jan. (10)
  • ►  2014 (112)
    • ►  dec. (10)
    • ►  nov. (8)
    • ►  okt. (9)
    • ►  sep. (8)
    • ►  aug. (11)
    • ►  juli (9)
    • ►  juni (9)
    • ►  maj (9)
    • ►  apr. (9)
    • ►  mars (8)
    • ►  feb. (10)
    • ►  jan. (12)
  • ►  2013 (149)
    • ►  dec. (9)
    • ►  nov. (9)
    • ►  okt. (9)
    • ►  sep. (13)
    • ►  aug. (12)
    • ►  juli (14)
    • ►  juni (2)
    • ►  maj (13)
    • ►  apr. (13)
    • ►  mars (15)
    • ►  feb. (19)
    • ►  jan. (21)

Om mig

Tobias L
Visa hela min profil

Populära inlägg

  • Piston clearance for the 69,5 mm WW crank
    So, at assembly it was clear that the my stock pistons from early 1957 did not fit as-is. At first I did modify the pistons according to Okr...
  • Okrasa and the Karmann Ghia
    1956 installation of the Okrasa kit in a Karmann Ghia Already in the 1950's it was obvious that there was a gap between appearance...
  • The origin of VW tuning – Type 174A, 1942-1943
    The Type 174A engine. From this angle it looks like a pretty normal kdf engine with dual carbs. The last in the row of Sturmboot pr...
  • The origin of VW tuning – Type 170, 1942-1943
    Basic data for the type 170 engine dated 1943. As can be seen the original compression ratio of 5.8 was retained despite the use of a ...
  • The blog will soon re-open!
    Thanks to a generous blog-reader in Central Europe I have come across some very interesting material related to the early attempts of mak...
  • What you always wanted to know about the WW Okrasa kit
    The launch of the Wolfsburg West Okrasa kit was a game changer in the world of VWintage Speed. With a complete kit to a competitive ...
  • The origin of VW tuning – Type 171, 1942-1943
    A prototype of the type 171 Sturmboot engine dated 1943 Next in line for the air-cooled Sturmboot project was project 171. This t...
Temat Enkel. Använder Blogger.