Lowlight Ghian, ett Kaizenprojekt

En blogg om teknik- och företagshistoria med fokus på 50-tals Karmann Ghior och tidstypisk motortrimning.

onsdag 9 juli 2014

Nytändning del 2

Då bloggen fokuserats på motornörderi så har själva ursprunget till bloggen, Karmann Ghian, glömts bort lite. Som kompensation kommer här en bild på Ghian nytankad och med nya tändstift.
Upplagd av Tobias L kl. 18:01
Skicka med e-postBlogThis!Dela på XDela på FacebookDela på Pinterest
Etiketter: Kaizen-Ghian, Karmann Ghia, Volkswagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida
Prenumerera på: Kommentarer till inlägget (Atom)

Bloggarkiv

  • ►  2017 (1)
    • ►  feb. (1)
  • ►  2016 (2)
    • ►  jan. (2)
  • ►  2015 (82)
    • ►  dec. (3)
    • ►  nov. (5)
    • ►  okt. (1)
    • ►  sep. (8)
    • ►  aug. (9)
    • ►  juli (8)
    • ►  juni (6)
    • ►  maj (8)
    • ►  apr. (8)
    • ►  mars (8)
    • ►  feb. (8)
    • ►  jan. (10)
  • ▼  2014 (112)
    • ►  dec. (10)
    • ►  nov. (8)
    • ►  okt. (9)
    • ►  sep. (8)
    • ►  aug. (11)
    • ▼  juli (9)
      • Tripp, trapp, trull - oljepump
      • VW trimning i VWHK tidningen
      • Skönhet på auktion
      • Spark plug surprise
      • Tisdagsträff på Sundby gård
      • Nytändning del 2
      • Nytändning
      • Ett mindre bakslag
      • Extending the pushrods
    • ►  juni (9)
    • ►  maj (9)
    • ►  apr. (9)
    • ►  mars (8)
    • ►  feb. (10)
    • ►  jan. (12)
  • ►  2013 (149)
    • ►  dec. (9)
    • ►  nov. (9)
    • ►  okt. (9)
    • ►  sep. (13)
    • ►  aug. (12)
    • ►  juli (14)
    • ►  juni (2)
    • ►  maj (13)
    • ►  apr. (13)
    • ►  mars (15)
    • ►  feb. (19)
    • ►  jan. (21)

Om mig

Tobias L
Visa hela min profil

Populära inlägg

  • Sju nyanser av grönt.
    Ett par år in på 70-talet var grön en vanlig färg på bilar. Det är förunderligt hur många olika, mer eller mindre smakfulla, nyanser...
  • The origin of VW tuning – Introduction
      Together for the first time in a long-long while! In 2015 the Berlin-Rome car IIIA0701 (ex. Mathé) was finally re-united with its origi...
  • What if… The 1958 VW Karmann Ghia S
    What if the VW marketing department had manage to convince the rigid VW CEO Heinrich Nordhoff to start making a Karmann Ghia with perfor...
  • The origin of VW tuning – Type 171, 1942-1943
    A prototype of the type 171 Sturmboot engine dated 1943 Next in line for the air-cooled Sturmboot project was project 171. This t...
  • The origin of VW tuning – Type 115, 1939
    Cut-away of the cylinder and head of the type 115. As can be seen it has a single overhead camshaft with a 74 mm bore and 40 mm intak...
  • The blog will soon re-open!
    Thanks to a generous blog-reader in Central Europe I have come across some very interesting material related to the early attempts of mak...
  • Karmann Ghia på Blocket
    Även om jag inte har några planer på att köpa, eller sälja, någon hobbybil så är det intressant att se vad som bjuds ut på marknaden. O...
Temat Enkel. Använder Blogger.