Lowlight Ghian, ett Kaizenprojekt

En blogg om teknik- och företagshistoria med fokus på 50-tals Karmann Ghior och tidstypisk motortrimning.

fredag 24 maj 2013

Reflextips

För att fira blankt papper på dagens besiktning bjuder jag på detta tips till ägare av tidiga Karmann Ghior. 

(saxat från tidningen Forum 1962)

Upplagd av Tobias L kl. 23:40
Skicka med e-postBlogThis!Dela på XDela på FacebookDela på Pinterest
Etiketter: Karmann Ghia, Teknikhistoria, Volkswagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida
Prenumerera på: Kommentarer till inlägget (Atom)

Bloggarkiv

  • ►  2017 (1)
    • ►  feb. (1)
  • ►  2016 (2)
    • ►  jan. (2)
  • ►  2015 (82)
    • ►  dec. (3)
    • ►  nov. (5)
    • ►  okt. (1)
    • ►  sep. (8)
    • ►  aug. (9)
    • ►  juli (8)
    • ►  juni (6)
    • ►  maj (8)
    • ►  apr. (8)
    • ►  mars (8)
    • ►  feb. (8)
    • ►  jan. (10)
  • ►  2014 (112)
    • ►  dec. (10)
    • ►  nov. (8)
    • ►  okt. (9)
    • ►  sep. (8)
    • ►  aug. (11)
    • ►  juli (9)
    • ►  juni (9)
    • ►  maj (9)
    • ►  apr. (9)
    • ►  mars (8)
    • ►  feb. (10)
    • ►  jan. (12)
  • ▼  2013 (149)
    • ►  dec. (9)
    • ►  nov. (9)
    • ►  okt. (9)
    • ►  sep. (13)
    • ►  aug. (12)
    • ►  juli (14)
    • ►  juni (2)
    • ▼  maj (13)
      • Veckans pausporsche
      • 1960, mellanåret.
      • Reflextips
      • Badge engineering
      • Ghiainspiration, del 2
      • Petersens personalparkering
      • Bästa ovalrutenyanserna
      • Lowlight interiör i färg
      • Arosmarknaden 2013
      • Mer grönt 70-tal
      • Pausporsche
      • Rutig retro
      • Grön återvinning
    • ►  apr. (13)
    • ►  mars (15)
    • ►  feb. (19)
    • ►  jan. (21)

Om mig

Tobias L
Visa hela min profil

Populära inlägg

  • Piston clearance for the 69,5 mm WW crank
    So, at assembly it was clear that the my stock pistons from early 1957 did not fit as-is. At first I did modify the pistons according to Okr...
  • Excam: nästan en överliggande kamaxel.
    En svensk produkt inom 50-talets VW trimbransch var Folke Mannerstedts Excam system.  Folke hade under sin tid som chefskonstruktör på...
  • Okrasa and the Karmann Ghia
    1956 installation of the Okrasa kit in a Karmann Ghia Already in the 1950's it was obvious that there was a gap between appearance...
  • The 356 engine development, part 1 - introduction
    The 34 hp 1131 cc Porsche type 366 engine used in the very first Gmünd Porsches was very similar in concept as the 1085 cc engines for...
  • (ingen rubrik)
    Som ni kanske märkt har denna blogg somnat lite grann. Nya tag finner ni på:  https://emailleblau.wordpress.com Den bloggen börjar på ...
  • The origin of VW tuning – Type 174A, 1942-1943
    The Type 174A engine. From this angle it looks like a pretty normal kdf engine with dual carbs. The last in the row of Sturmboot pr...
  • Första segern
    Det dröjde inte länge efter krigsslutet innan ett Volkswagenbaserat fordon tog den första tävlingssegern. Det var i augusti 1947 som Kurt...
Temat Enkel. Använder Blogger.