lördag 26 januari 2013

Lastrummet

På en äldre Volkswagen exponerar man bagaget varje gång man tankar. Det gäller alltså att hålla stilen även där. Min vagn var förvisso snyggt lackad i bagaget, men saknade såväl papp som reservhjul.

För reservhjulet vände jag mig återigen till Peter S som kunde leverera ett svensktillverkat Firestone Champion De Luxe 5.60 - 15 som tidigare tjänstgjort under huven på hans Savanna beiga 67:a bubbla. Peters bil kom att bli Sveriges finaste Cal Looker enligt mig, så det känns som en ära att få förvalta detta däck i min enkla veteranare.

Pappen visste jag hur den skulle se ut, men inte var man fick tag på en ny. Efter en del sökande på internet verkade den enda källan för helt korrekt papp finnas i Australien. Men, efter en kontakt slog jag det ur hågen. Inklusive frakt från Australien skulle det bli löjligt dyrt. Till slut fann jag en modell hos Paruzzi i Holland som var rimligt korrekt. Originalet är kantsytt, men det går kanske att fixa i efterhand om man känner ambitionen falla på.

Jag är nöjd med slutresultatet, jag har ett propert bagage, men inte finare än att jag vågar använda det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar